ویروس های رایانه ای و روش مقابله با ان

ویروس های رایانه ای و روش مقابله با ان

 253    0

ویروس ها از طریق فایل های دانلود شده و یا ایمیل وارد سیستم میشوند

ویروس های رایانه ای کدهایی با قابلیت اجرای منحصر به فردی هستند که از رایانه ای به رایانه دیگر بسرعت تکثیر می‌شوند و در اجرای برنامه ها اختلال ایجاد می‌کنند ویروس ها به عنوان الگو هایی از کدهای آموزشی رایانه ای نشان داده میشوند که در طول زمان در سیستم ها وجود دارند. یک ویروس مدرن و پیشرفته قابلیت بروز آسیب های کاملا غیرقابل پیش بینی در اينترنت را دارند . رایج ترین نوع ویروس شناخته شده ویروس مبتنی بر پست الکترونيکی میباشد که از طریق آدرس الکترونیکی به طور خودکار برای افراد متعدد ارسال می‌گردد.  
نحوه تکثير ویروس 
ابتدا یک کد محدود بوده که توسط برنامه آلوده در حین استفاده کاربر  به يک شبکه ارتباطی گسترده متصل می‌شودو در حین اجرا شدن هر برنامه سیستم اجرائی را دچار اختلال می‌کند ویروس می‌تواند براحتی خود را تکثير کرده و  وارد حافظه شود بدین ترتیب یک ویروس بلافاصله در حافظه مستقر مانده و تا زمانی که سیستم روشن باشد به حضور مخرب خود ادامه می‌دهد. 
نحوه آلوده شدن سیستم 
ویروس ها از مکان های مختلف مانند ایمیل  یا فایل های دانلود شده بصورت یک فایل ناشناس وارد می‌شوند سرویس دهنده های سیستم مکان مناسبی برای تکثیر آن ها هستند زیرا بسیاری از برنامه های راه اندازی شده در آنجا قرار می‌گیرند.  
روش های مقابله با آلوده شدن سیستم 
. از استفاده منابع و نرم افزارهای غیر مطمئن و ایمن خوداری کنیم 
..از سیستم عامل های یونیکس و ویندوز NT استفاده کنیم 
 از اجرای هرگونه فايل اجرائی که بهمراه پست الکترونيکی برای شما ارسال می گردد  خصوصاموارديکه آدرس فرستنده برای شما گمنام و ناشناخنه اس صرف نظر کنیم


به نقل از:

جهت مشاهده نرم افزار آنتی ویروس تحت شبکه ملی به لینک زیر مراجعه فرمائید

آنتی ویروس تحت شبکه ملی



نظر خود را با ما درمیان بگذارید: